Gedurende twee weken in februari bogen 200 UCLL studenten marketing zich in het kader van hun projectweek “International Sustainability” over 5 concrete Leuvense cases die we vanuit het Leuven 2030 Urban Lab hielpen aanreiken. Gaande van hoe digitale tools kunnen ingezet worden om duurzame en gezonde voeding bij kwetsbare groepen te brengen, hoe de solidaire buurtwinkel beter op de kaart te zetten tot hoe architecten beter te informeren en sensibiliseren rond hemelwaterinfiltratie.

De studenten werden onderverdeeld in 37 groepen van elk 5 studenten en in totaal waren er 30 verschillende nationaliteiten aanwezig.Naast het werken aan de case hebben ze zich in de eerste week gebogen over de SDG’s en de klimaatproblematiek. Zo speelden ze bijvoorbeeld de ‘climate fresk’ (foto’s in bijlage). Ze kregen een workshop ‘intercultural communication’. Ze gingen zelf op zoek naar best practices m.b.t. duurzaamheidsinitiatieven. Ze kregen ook een lezing over Nudging om gedragsverandering te faciliteren.

Naast het werken aan de case hebben ze zich in de eerste week gebogen over de SDG’s en de klimaatproblematiek. Zo speelden ze bijvoorbeeld de ‘climate fresk’ en kregen een workshop ‘intercultural communication’. Ze gingen zelf op zoek naar best practices m.b.t. duurzaamheidsinitiatieven. Ze kregen ook een lezing over Nudging om gedragsverandering te faciliteren.

Wil je de studenten zelf aan het woord horen? Schrijf je dan alvast in voor het Meeting Event van het Leuven 2030 Urban Lab.